sobota, 4 maja 2013

Venita - Multi Color - pielęgnacyjna farba do włosów bez amoniaku z olejkiem arganowym i macadamia



 w ubiegłą sobotę uległam pokusie przyciemnienia swoich włosów.
ale od początku żeby trochę przybliżyć temat...
2 lata temu poddałam swoje włosy dekoloryzację przechodząc z ciemnego brązu z jakimiś resztkami czarni na marchewkowy rudy. kiedy już mi się znudził farbowałam jesiennym liściem, orzechowym brązem... zawsze występowały jakieś rudości, ciepłe tony w kolorze farby.
obecnie przechodząc metamorfozę umysłową, próbując przybliżyć się jak najbardziej naturze nie farbowałam włosów od grudnia albo i jeszcze dalej, nie pamiętam.
no i uległam... nie mogłam już patrzeć na swoje wypłowiałe rude włosy i swoje naturalne odrosty w zimnych tonach.
sięgnęłam po farbę Venita - Multi Color zawierającą olejek arganowy i olejek macadamia.
pomyślałam "hmm. okej, skoro zawiera olejki to może w sumie jest mniej szkodliwa" patrzę na skład a olejki w połowie - nie jest źle. wzięłam 2 opakowania w kolorze 4.17 Brąz. (w gamie kolorystycznej jest dostępnych 12 odcieni)
zapłaciłam za nie łącznie 13,40 zł.

poniżej ładny, zachęcający  opis:

"o, chyba pokryje mój rudy!" ;-)

 zawartość opakowania: krem koloryzujący, aktywator i rękawiczki.

ulotka informacyjna.


kolor wyjściowy.
w cieniu i w słońcu. 
pewnie rolę grały też ustawienia aparatu no ale kolory w miarę ujęte
odrost nie jest ujęty, zakładałam że pokaże na blogu tylko metamorfozę rudego na brąz ;)

do sedna: farba jak farba - i tak śmierdziała, może troszkę mniej niż jej poprzedniczki.
konsystencja papki bardzo gęsta, nie ma bata żeby spłynęła z włosów.
farbowanie poszło mi szybko, ja zaczęłam farbę nakładać od końców idąc ku górze, ponieważ zależało mi bardziej na przyciemnieniu rudości. ogólny mój zamiar to doprowadzić włosy do koloru naturalnego żebym nie musiała ich farbować póki jeszcze nie mam siwizny. nakładałam farbę rękoma, co by było szybciej.

efekt końcowy - szok. włosy ciemny brąz, o wiele ciemniejsze niż na opakowaniu. ale myślę, bankowo spłynie, przecież po każdej farbie tak było.
i spłynęła. dosłownie. włosy są minimalnie ciemniejsze niż przed farbowaniem. a były myte dopiero 3 razy. trwałość tragiczna. porównałabym ją nawet do szamponetek z Marion.
żeby było troszkę weselej - końce wyszły mi praktycznie czarne i nie chcą się za bardzo spierać jak reszta włosów. efektem tego moja fryzura wygląda teraz jak jedna wielka kaszana :)
nie wiem, czy jest to wina tego, że nakładałam farbę od końców, wątpię bo całe nakładanie farby trwało może 3 minuty, to dałoby taki kontrast? a może te końce to pozostałości po dekoloryzacji i załapały mocno? nie mam pojęcia...
włosy jak nie wypadały - po farbowanku przeczesując włosy palcami wypada ich sporo.
a, mam jeden pozytyw - farba nie zafarbowała mi skóry.



o, tu dobrze widać - ciemne końce i nadal rudy kolor włosów. tragedia...


a tu widać spory odrost i miejsce gdzie zaczyna się rudość. zdjęcie po farbowaniu, po 3 myciu ;)

podsumowując: jestem na nie.
gdybym wiedziała jak to się skończy i miała wybór między farbowaniem a depilacją brazylijską, wybrałabym depilację...

teraz będę z nadzieją czekała na całkowite wypranie się koloru (myślę, że to kwestia jeszcze 2-3 myć), szczególnie z końcówek. i już zacznę się zastanawiać co by tu nałożyć na te kłaczory aby ukryć rudość, przyciemnić nieco włosy, nie tracąc na ich kondycji. w oko wpadły mi już farby Logona oraz Sante, zaciekawiła mnie też nowa farba Garnier Olia jeszcze niedostępna w Polsce (ale już jest na allegro;))

dla zainteresowanych skład:



 i moja próba rozbrojenia składu...

1. AQUA - woda, rozpuszczalnik
2. CETEARYL ALCOHOL - alkohol cetylowy nawilża i wygładza skórę. Natomiast włosom nadaje puszystości i połysku. W produktach kosmetycznych znajduje zastosowanie jako środek powierzchniowo czynny, zmiękczający, emulgator i stabilizator. Jest bardzo skutecznym środkiem zagęszczającym. 
3. PROPYLENE GLYCOL - Glikol propylenowy to silnie higroskopijny humektant, który tworzy na skórze wilgotny, nie wysychające film. Jest doskonałym rozpuszczalnikiem wielu czynnych substancji. 
zwiększa wchłanianie przezskórne. Zapobiega wyparowywaniu wody z fazy zewnętrznej, szczególnie przy emulsji O/W. nie jest toksyczny.
4. CETEARETH-30 - Substancja myjąca usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry i włosów. Emulgator O/W, składnik umożliwiający powstanie emulsji. Substancja pianotwórcza, stabilizująca i poprawiająca jakość piany. poprawia konsystencję w preparatach myjących, zawierających anionowe substancje powierzchniowo czynne, dzięki tworzeniu tzw. mieszanych miceli. Ponadto umożliwia wprowadzanie do roztworu wodnego substancji nierozpuszczalnych lub trudno rozpuszczalnych w wodzie, np. kompozycje zapachowe, wyciągi roślinne, substancje tłuszczowe
5. TRIDECETH-2 CARBOXAMIDE MEA - substancja powierzchniowo czynna, nawilża, pieni, emulgator. MEA ma za zadanie wprowadzić głębiej barwniki, używana zamiast amoniaku. Kolor może okazać się trudny do całkowitego wypłukania, zwłaszcza przy włosach suchych, lekko podniszczonych czy rozjaśnianych.
6. ETHANOLAMINE - organiczny związek chemiczny z grupy aminoalkoholi. Otrzymywany 
z tlenku etylenu i amoniaku. Stosowany jako środek zmiękczający, emulgujący, powierzchniowo czynny, ma właściwości oczyszczające. Ma mocny zapach amoniaku.
7. LAURYL ALCOHOL - Alkohol laurylowy; zmiękcza, obniża napięcie powierzchniowe
8. ARGANA SPINOSA KERNEL OIL- olej arganowy, nazywany jest "płynnym złotem";  jest bogaty w nienasycone kwasy tłuszczowe (80%), głównie kwasy omega-6 i omega-9. Poza tym zawiera dużą dawkę witaminy E, w postaci kompleksu tokoferoli. Ilość witaminy E w oleju arganowym jest wyższa aniżeli w oliwie z oliwek. posiada intensywne własności antyoksydacyjne, dzięki temu olej chroni strukturę skóry przed zniszczeniami powodowanymi czynnikami zewnętrznymi.
9. MACADAMIA SEED OIL - O dużej przydatności w kosmetyce oleju Makadamia decydują zawarte w jego składzie nienasycone kwasy tłuszczowe. Wysoka koncentracja kwasu oleopalmitynowego sprawia, że olej ten jest efektywnym wymiataczem wolnych rodników. Jest odpowiedni dla wszystkich typów skóry ale w szczególności polecany przy suchej, łuszczącej się, wrażliwej i dojrzałej skórze, stosowany przy łamliwych, kruchych włosach. Kwas oleopalmitynowy ochrania skórę w ten sam sposób jak sebum wytwarzany przez skórę człowieka.
Olej dobrze się wmasowuje, szybko wchłania, działa regenerująco, odżywczo, wygładzająco, poprawia wygląd skóry.
10. PENTASODIUM PENTETATE - substancja chelatująca, pochodzenia chemicznego. Substancja tworząca kompleksy chelatowe (za pomocą 4 atomów tlenu i 2 atomów azotu) z jonami większości metali.
Środek chelatujący (związki organiczne), który dodaje się do produktów kosmetycznych, aby mógł wytworzyć z jonami metali kompleks (całość) przez co może wpłynąć na stabilność i/lub wygląd kosmetyków.
11. SODIUM METABISULFITE - dwusiarczyn sodu, przeciwutleniacz, chroni kosmetyk przed wolnymi rodnikami
12. SODIUM METASILICATE - metakrzemian sodu,  nieorganiczny związek chemiczny, Zastosowany w produkcji przemysłowych środków myjących, myjąco-czyszczących i myjąco-dezynfekujących. Składnik wyrobów chemii gospodarczej. W kosmetyku pełni funkcję chelatującą
13. AMMONIUM THIOLACTATE - Tiomleczan amonu; Substancja zawierająca sól amonową i kwas tiomlekowy. Składnik o wielostronnym działaniu:
jest środkiem aktywnym w preparatach do trwałej ondulacji, który przyczynia się do skrętu włosów
zmienia chemiczne własności innych substancji, poprzez dodanie wodoru lub usunięcie tlenu
jest środkiem żelującym (zagęszczającym)
tworzy ochronny, stabilny film na skórze, włosach, paznokciach
przyczynia się do usuwania niepożądanego owłosienia (w produktach kosmetycznych przeznaczonych do depilacji). Substancja drażniąca skórę. 
14. ASCORBIC ACID - Kwas askorbinowy; Przeciwutleniacz (antyoksydant). Zapobiega lub w znaczny sposób ogranicza szybkość zachodzenia procesu utleniania zawartych w kosmetyku składników tłuszczowych, np. niektórych cennych olejów roślinnych. Dodatek antyoksydantów zapewnia trwałość produktów, wydłuża ich przydatność do użycia, zabezpiecza przed powstawaniem nieprzyjemnego zapachu, zmianami barwy oraz konsystencji produktu gotowego.
15. PARFUM - kompozycja zapachowa
16. BUTYLPHENYL METHYLPROPIONAL  - Aldehyd aromatyczny. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów. może wywołać świąd, zaczerwienienie, podrażnienie gruczołów łojowych skóry. Składnik kompozycji zapachowych. Obecność substancji musi być uwzględniona w wykazie składników (INCI), gdy jej stężenie przekracza:
0,001 % w produkcie niespłukiwanym,
0,01 % w produkcie spłukiwanym.
17. ALPHA-ISOMETHYLIONONE - Nienasycony keton cykloalifatyczny z grupy terpenów. Znajduje się na liście potencjalnych alergenów. Obecność substancji musi być uwzględniona w wykazie składników (INCI), gdy jej stężenie przekracza: 0,001 % w produkcie niespłukiwanym 0,01 % w produkcie spłukiwanym.
18. p-PHENYLENEDIAMINE  - w skrócie PPD, p-Fenylenodiamina, organiczny związek chemiczny z grupy diaminobenzenów. Jest silnie uczulającą aminą aromatyczną.
Parafenylenodiamina to barwnik, który często określany jest jako sztuczna henna. Objawy uczuleniowe to zaczerwienienie, swędzenie, po jakimś czasie pojawiają się pęcherzyki ropne.
Wykorzystywana również w druku.
Fenylodiaminy pod wpływem środka utleniającego przekształcają się w reaktywne substancje, których działanie prowadzi do powstania właściwego pigmentu.
Jest to substancja wysoce drażniąca, powoduje podrażnienia, prowadzi do wzmożonego wypadania włosów.
W POLSCE STOSOWANIE FENYLODIAMIN JEST ZABRONIONE ze względu na silne działanie drażniące.
19. 4-CHLORORESORCINOL - długo utrzymujący się barwnik do włosów. Substancja może podrażnić, wymagane wykonanie testu. Ogólnie składnik nie wykazuje działania toksycznego, jest w miarę bezpieczny i często stosowany w kosmetykach do włosów.
20. 2-METHYLRESORCINOL - toksyczna amina aromatyczna. Może uczulić.
21. m-AMINOPHENOL - środek utleniający stosowany w trwałych farbach do włosów
22. 2-AMINO-4-HYDROXYETHYLAMINO ANISOLE SULFATE - składnik trwałych farb, tworzy z inymi związkami trwały barwnik wnikający do wnętrza włosa. Uznany za bezpieczny.

2 komentarze:

  1. Rozdanie u mnie! Ziemia Egipska BIKOR do wygrania :)
    Zapraszam! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. te farby chyba tak maja ze o kilka odcieni ciemniejsze wychodzą. Ja pofarbowałam MIEDZIĄ a wyszedł mi jak jakis brąz w odcieniu fioletu z domiszką czerwieni. To juz lepiej wyszla mi Miedz z Marion (szampon do 24 myć)jak na opakowaniu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i poświęcony czas. :-)

Czytam wszystkie komentarze i odwiedzam blogi osób komentujących (poprzez wasze profile).
Jeśli chcesz wkleić tu link i promować cokolwiek to chociaż wysil się na krótkie odniesienie do mojego wpisu. Spam będzie usuwany.
Na zadane pytania odpowiadam pod tym samym postem.